Seiklusrikkalt läbi aasta!

Wednesday, July 8, 2015

II vahetuse viies päev: matka- ja seikluspäev

Teisipäeva hommik Taevaskoja noortelaagris algas äratusega 8:45, et unised noored hommikuvõimlemiseks kiirelt õue suunata. Meie laagri vabatahtlik Civia, Uus-Meremaalt, on meelsasti hommikuti noortega koos, et neile hoogsat muusikaga virgutusvõimlemist pakkuda.

Kui hommikuvõimlemine tehtud, siis suundusid laagri noored oma tubadesse, et vajalike toimetustega algust teha. Värskendavale pesemisele, riietumisele ja tubade korrastusele järgnes taas rivistus ning lipu heiskamine, nagu päevakord on seatud. Lipu heiskas Kirke. Ja peale seda suunduti hommikusöögile, et aktiivseks päevaks jõuvarusid laadida. Maitsvad hommikuhelbed söödud, siis taas sai noored jagatud mitmesse gruppi ning jätkasime matka- ja seikluspäeva.

Meie grupp oli tänasel, ennelõunasel ajal kanuuparvematkal ning ülejäänud noored seiklesid tõukeratastega Taevaskojas või siis kogesid seikluspargi elamusi. Kanuuparvematkale läksime jalgsi nii umbes 1,5  kilomeetrit.  Nendele lahedatele veesõidukitele, kanuuparvedele, jagunenesime nn perede kaupa, mis on meie laagrielu süsteemis oma tähendusega. Ennelõunasel seiklusel oli 3 laagripere  kanuuparvematkal, mis kujunes väga lahedaks ja emotsioonirohkeks. Meie pere, „ Taevaskoja paremus“, kanuuparv jäi alguses päris viimaseks, kes instruktori poolt veekogule suunati. Ja nii me seal siis seilasime tasapisi, kus siis uudistasime kanuuparvelt veemaailma ja kauneid kalda vaateid. Kanuuparvel oli 6 sõudjad, kelle abil see omapärane sõiduvahend liikus, ning instruktor oli selle kohta täpsed juhised andnud. Teised noored said niisama sõitu nautida, kes parvel veel olid. Tegime ka vahepeal vahetust, et kõik huvilised saaksid seda mõladega sõudmist proovida. See teekond parvematkal oli umbes 6 kilomeetrit ja sõit kulges väga kiirelt. Kuidagi eriline oli see veematk seetõttu, et jõgi ja loodus üldse oli ürgne ning omapärane. Kui jõudsime peatuspaika, siis randusime ja võtsime seljast päästevestid. Jäime ootame teisi laagrinoori, kes olid kahel parvel peagi saabumas. Meie meeskond oli teinud kanuuparvega head tööd, sest jõudsime esimesena kohale ning see aktiivne koostöö veesõidukil meeldis noortele väga. Nüüd oli aeg jalgsimatkaks, sest 5 kilomeetrit oli vaja veel kõndida, et jõuda laagrisse tagasi.

Tagasi jõudes kiirustasime lõunasöögile, sest aeg oli selleks paras ning kõhud olid kõigil tühjad. Lõunasöök oli väga maitsev:  seapraad keedetud kartuliga ja magustoiduks mannavaht piimaga.
Lapsed sõid suure isuga ja tänasid kokatädi väga maitsva toidu eest.

Peale lõunasööki oli taas puhkeaeg, mida nimetame siin siestaks, ning sellel ajal viibivad kõik laagrilapsed oma tubades. Peale puhkuseaega tegelesime taas toredate ning meeldivate tegevustega, et noored ennast mõnusalt tunneksid: mängiti jalgpalli, võrkpalliplatsil „Pioneeri“ ja punuti värvilisi käepaelu.

Aeg lendab siin laagris kiirelt, sest koguaeg on põnev ja huvitav. Taas oli aeg sealmaal, et minna õhtusöögile ning õhtusele rivistusele. Traditsiooniliselt  langetati laagrilipp ja tutvustati õhtust tegevust, mis oli noortele üllatusena.

Selleks olid „Fotojaht“ ning viktoriin. Iga võistkond sai paberi 10 küsimusega, mille lahendamiseks võis julgelt kasutada oma fantaasiat ja huumorimeelt. Mida toredamad vastused fotodena oli, siis seda vahvam ;). Näiteks üks eriti tore küsimus oli selline, et „Tee foto – kass läheb üle silla“. Noored oskasid väga lahedalt selle lahendada, kuigi läheduses polnud ühtegi silda ega kassi J.

Peale seda mängu, mis kestis umbes tund, tegime veel õhtuse rivistuse, peale mida suundusime majutusmajadesse pesema ja magama sättima. Vaikne aeg meie laagris on plaanipäraselt kell 23:00 ja noored olid õigeaegselt tubadesse puhkama suundunud. Kuna päev oli aktiivne ning emotsioonirohke, siis hea uni oli õigeaegselt kohal. Taevaskoja Noortelaager vajus mõnusalt vaikusesse ja unne..